ÎNAPOI

Stiri Locale Calarasi

Consiliul Județean Călărași implementează un proiect prin care interacțiunea cu

cetățenii se va simplifica, totul urmând să se desfășoare prin intermediul tehnologiei. Mai exact, cetățenii nu vor mai interacționa direct cu funcționarii public și vor obține documentele necesare mai ușor. Astfel, autoritățile speră să reducă birocrația.


Conceptul pe care noi dorim să îl aducem în realitate este unul extrem de simplu: cetățeanul să nu mai aibă un interlocutor acru, de ce să nu spunem, atunci când ajunge să aibă nevoie de o administrație publică, fie ea județeană sau locală, ci acolo să găsească un partener.

Un partener dispus să îi rezolve problemele. Și când acel partener nu există sau cetățeanul nu dorește să se deplaseze, să poată să își rezolve singur problemele: să își obțină singur un document în format electronic, printr-o simplă cerere, fără acel dosar cu șină de care tot vorbim, să poată să semnaleze ceva și să se întâmple în timp real ceva în baza unei semnalări primite de la cetățean”, a declarat Bogdan Mihai, administratorul public al județului Călărași.


Într-o primă etapă, Consiliul Județean Călărași va pune la dispoziție un portal prin care cetățenii vor putea să obțină documentele de care au nevoie. Totodată, autoritățile lucrează deja și la o aplicație prin care locuitorii județului pot semnala problemele pe care le identifică zi de zi.


Acest portal creat de Consiliul Județean este un prim pas către atingerea acestui obiectiv, în sensul de a eficientiza activitatea Consiliului Județean și de a ne ușura munca, prin faptul că cetățenii nu mai vin către noi în mod direct, ci în baza unui portal își rezolvă problemele.

Este un portal disponibil, va fi pe site-ul Consiliului Județean. Lucrăm și la o aplicație mobilă, tocmai ce am discutat cu cei care au implementat proiectul pe parte tehnică. Practic, vrem să facem o aplicație, la un moment dat, prin care toate drumurile județene, să ne descărcăm fiecare dintre noi, cine dorește să contribuie, ca un fel de Waze local prin care să mergem pe stradă și să semnalăm o problemă.

Semnalăm o groapă, semnalăm lipsa unui indicator, semnalăm un drum prost, poate chiar să încărcăm o fotografie. Și atunci, ele să fie centralizate prin acest soft, noi să știm și să dispunem măsuri să le remediem”, a mai precizat Bogdan Mihai.


Administratorul public al județului Călărași susține că ideea nu este una proprie, iar la dezvoltarea sa au lucrat mai multe persoane.

Au fost niște modele luate în calcul. Nu este o idee proprie, este un cumul de idei. Partea cu aplicația a venit chiar în baza unor discuții interactive recente. Am discutat cu colegii de la dezvoltare și am întrebat de ce nu facem.

Și acum aflu că s-a făcut pentru uz intern și atunci am discutat cu integratorul să facem pentru uz extern că practic lumea trebuie să știe că poate să facă o poză să o trimită la Consiliul Județean în mod instant, ei o centralizează și o și repară, o groapă, o situație, un indicator, probleme administrative care apar”, a declarat Bogdan Mihai, administratorul public al județului Călărași.

PORTAL CARE SIMPLIFICĂ
RELAȚIA CETĂȚEAN – CJ CĂLĂRAȘI

14 decembrie 2023