ÎNAPOI

Stiri Locale Calarasi

Ministerul Educației a anunțat rezultatele simulării Evaluării Naționale 2025,

iar cifrele sunt îngrijorătoare! Doar 64% dintre elevii de gimnaziu au reușit să obțină note de trecere la proba de Limba și literatura română, ceea ce ridică semne de întrebare asupra nivelului de pregătire al acestora și al sistemului educațional.


Potrivit datelor oficiale, în perioada 17-19 martie, peste 160.000 de elevi au susținut probele de simulare, însă rezultatele sunt departe de a fi îmbucurătoare. La Limba Română, din cele 161.883 de lucrări evaluate, doar 103.629 au avut note de 5 sau mai mari, ceea ce înseamnă un procent de promovare de doar 64,01%. La matematică, situația este ceva mai bună, cu un procent de promovare de 71,97%, adică 115.879 de lucrări notate peste 5 dintr-un total de 161.004. Cel mai mare procent de reușită s-a înregistrat la proba de Limba și literatura maternă, unde 89,16% dintre elevii care au susținut această probă au obținut note de trecere.


Spre deosebire de Evaluarea Națională propriu-zisă, notele de la simulare nu sunt publicate pe site-ul Ministerului Educației și nici afișate la avizierele școlilor, fiind destinate exclusiv evaluării nivelului de pregătire al elevilor. Totuși, rezultatele slabe de la proba de Limba Română trag un semnal de alarmă cu privire la dificultățile pe care le întâmpină elevii în înțelegerea și redactarea textelor, competențe esențiale pentru orice examen și, implicit, pentru viitorul lor academic și profesional.


Ministerul Educației a precizat că procesul de evaluare s-a desfășurat în condiții similare celor de examen, utilizându-se corectarea digitalizată a lucrărilor, ceea ce elimină erorile umane și asigură o evaluare obiectivă. De asemenea, metodologia prevede că în cazul unei diferențe mai mari de un punct între notele acordate de cei doi corectori, lucrarea este reevaluată de alți doi profesori, iar nota finală este calculată ca medie a notelor centrale, după eliminarea celor extreme.


În comparație cu anul trecut, procentul lucrărilor reevaluate a scăzut, semn că evaluarea este mai precisă: la Limba Română, doar 8,81% dintre lucrări au necesitat recorectare în 2025, față de 11,39% în 2024; la Matematică, doar 0,1% dintre lucrări au fost reevaluate, față de 0,25% anul trecut; iar la Limba Maternă, 4,8% dintre lucrări au fost reevaluate, comparativ cu 8% în 2024.


Cu toate acestea, rezultatele rămân îngrijorătoare, mai ales la proba de Limba și literatura română, unde aproape 36% dintre elevi nu au reușit să obțină măcar nota 5. Acest lucru ridică semne de întrebare asupra eficienței metodelor de predare, nivelului de dificultate al subiectelor și gradului de implicare a elevilor în procesul de învățare.


Dacă aceste rezultate se mențin și la examenul din vară, mii de elevi riscă să nu promoveze Evaluarea Națională, ceea ce le va limita considerabil opțiunile pentru admiterea la liceu. Profesorii și părinții sunt îndemnați să ia măsuri urgente pentru a-i ajuta pe elevi să-și îmbunătățească performanțele în perioada rămasă până la examenul final.

DEZASTRU LA SIMULAREA
EVALUĂRII NAȚIONALE 2025

01 aprilie 2025